ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

درآمد ۶۰ داروخانه دولتی در مشهد بیش از ۸۰۰ داروخانه خصوصی است

  • کد خبر: ۱۸۴۶۰۲
  • ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
درآمد ۶۰ داروخانه دولتی در مشهد بیش از ۸۰۰ داروخانه خصوصی است
رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر مشکل ما تصدی‌گری بخش دولتی است، علیرغم تفاوت در تعداد داروخانه‌های دولتی و خصوصی، درآمد ۶۰ داروخانه دولتی مساوی یا حتی بیشتر از ۸۰۰ داروخانه خصوصی است.

به گزارش شهرآرانیوز سید علی جعفری‌نژاد در خصوص تعداد داروخانه‌های مشهد اظهار کرد: ما در مشهد و حومه حدود ۸۰۰ داروخانه خصوصی و ۶۰ داروخانه دولتی داریم و در سطح استان نیز حدود ۱۳۰۰ داروخانه دولتی و خصوصی وجود دارد. در مشهد و استان به ازای هر ۵۰۰۰ نفر و حتی کمتر یک داروخانه داریم.

وی بیان کرد: مشکلی در زمینه تناسب در تعداد داروخانه‌ها وجود ندارد. تعداد داروخانه‌های ما نه تنها مناسب بوده، بلکه بیشتر از حد نیاز است. البته پراکندگی داروخانه‌ها در همه مناطق یکسان نیست. تعداد داروخانه‌ها در مناطق مرکزی بیشتر و در حومه کمتر است، اما اینگونه نیست که وجود نداشته باشد.

جعفری‌نژاد افزود: پراکندگی داروخانه‌ها با توجه به پراکندگی پزشکان بوده که، چون تمرکز پزشکان در مرکز شهر مشهد بیشتر است، در نتیجه تعداد داروخانه بیشتری نیز وجود دارد. در حاشیه شهر و روستا‌ها نیز به اندازه نیاز داروخانه داریم. در حاشیه شهر نیازی برای افزایش داروخانه احساس نمی‌شود؛ زیرا درخواستی مبنی بر تاسیس داروخانه در حاشیه شهر نداریم. در حال حاضر نیازی به افزایش داروخانه نیست.

رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی با بیان اینکه کمبودی در تعداد دانشجوی داروسازی نداریم، عنوان کرد: با توجه به اینکه تعداد داروخانه‌ها در شهر مشهد زیاد بوده و حتی از اصفهان و شیراز نیز بیشتر است، حتی مازاد دانشجو نیز داریم. این فارغ‌التحصیلان داروسازی نیاز به بازار کار دارند که از طریق بخش خصوصی قابل تامین نیست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل ما تصدی‌گری بخش دولتی است، تصریح کرد: علیرغم تفاوت در تعداد داروخانه‌های دولتی و خصوصی، درآمد ۶۰ داروخانه دولتی مساوی یا حتی بیشتر از ۸۰۰ داروخانه خصوصی است. هرچه دولت فضا را برای بخش خصوصی بازتر کند و خودش دست از تصدی‌گری بردارد، فضا برای بخش خصوصی و اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی بهتر فراهم می‌شود.

دولت داروخانه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند تا بتواند نظارت‌های قوی‌تری داشته باشد

جعفری‌نژاد ادامه داد: زمانی که دولت تصدی‌گری می‌کند و مجری کار می‌شود، نمی‌تواند به درستی نقش نظارتی خود را ایفا کند. بهتر است دولت داروخانه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند تا بتواند نظارت‌های قوی‌تری داشته باشد.

رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: بازار کار در بخش داروخانه اشباع شده و فارغ‌التحصیلان با مشکلات زیادی مواجه هستند. در سطح شهر مشهد مکانی برای تاسیس داروخانه وجود ندارند؛ زیرا داروخانه‌های زیادی تاسیس شده و نیاز را برآورده کرده است. اگر یک داروخانه دولتی جمع‌آوری شود، امکان تاسیس چند داروخانه خصوصی به جای آن وجود دارد. بخش خصوصی می‌‎تواند به راحتی خدمات ارائه دهد و جای بخش دولتی را پر کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->